Wednesday, September 2, 2009

یکی از شاهدان مهدی کروبی «ناپدید» شد

خبرگزاری هرانا : مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات از ناپدید شدن یکی از «شاهدان تجاوز جنسی در بازداشتگاه‌ها» خبر داد.

این شاهد در زمان بازداشت بنابر گفته خود مورد تجاوز قرار گرفته بود، و به گفته آقای کروبی پس از دیداری که با نمایندگان قوه قضائیه داشته، ناپدید شده است.

به گزارش رادیو زمانه : آقای کروبی در نامه‌ای که امروز سه‌شنبه در وب‌سایت سحام‌نیوز منتشر کرده، مسئولیت هرگونه اتفاق «ناگواری» که برای این فرد یا خانواده‌اش روی دهد را بر عهده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران اعلام کرده است.

در این نامه آمده است که رفتار نمایندگان قوه قضائیه با این فرد به حدی «زشت و زننده» بوده که اکنون مدتی است ناپدید شده و خبری از وی نیست.

جزئیات جلسه این فرد با نمایندگان قوه قضائیه چندی پیش از سوی او در وب‌سایت سحام‌نیوز منتشر شده بود.

کروبی در نامه خود نوشته که ماموران قضایی با حضور در محل زندگی این فرد موجب آزردگی خاطر خانواده‌اش شده و او را ترسانده‌اند.

در این نامه آمده که «برخی از مسئولان قضایی نه تنها به دنبال یاری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند نیستند، بلکه درصدند تا صورت مسئله را پاک کنند.»

در این نامه علت خودداری آقای کروبی از دیدار با مسئولان قضائی برخورد نامناسب ماموران قضائی با این فرد اعلام شده است.

این در حالی است که ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه گفته که کروبی قرار است در جلسه امروز سه‌شنبه هیات نظارت قوه قضائیه بر حوادث اخیر شرکت کند.

پیش‌تر اعلام شده بود که نامه کروبی به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در خصوص تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان در دستور کار این هیات قرار گرفته است.

مهدی کروبی اعلام کرده که براساس اسناد و مدارکی که در اختیار دارد به برخی از دختران و پسران بازداشتی تجاوز شده است و در شرایطی که امنیت جانی این افراد تامین شود حاضر است آنها را به مراجع قانونی معرفی کند.

این گفته‌های آقای کروبی با خشم گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است تا جایی که تلویزیون دولتی ایران شب گذشته در برنامه‌ای به نقل از قاضی رسیدگی کننده به این پرونده اعلام کرد که کروبی برخلاف گفته‌های خود حاضر به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات ادعاهای خود نیست.

آقای کروبی در واکنش به این برنامه صدا و سیما، در نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس این سازمان خواست که فرصتی برای پاسخگویی به اظهارات قاضی مقدمی، رئیس بازپرسی شعبه سیزدهم در اختیار وی بگذارد.

مهدی کروبی در نامه خود نوشته که «اینجانب و کسانی که در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم به اندازه برخی افراد که می‌خواستند جنایاتی که شده است را پنهان کنند، از این حق برخورداریم تا از تریبون رسانه ملی با مردم سخن بگوییم.»

No comments:

Post a Comment