Wednesday, August 19, 2009

نامه موسوی به کروبی: خبرهای وحشتناکی هست که هنوز نمی دانیم

نامه موسوی به کروبی: خبرهای وحشتناکی هست که هنوز نمی دانیم


واشنگتن، 18 اوت (تلویزیون واشنگتن)— میرحسین موسوی امروز با نوشتن نامه ای خطاب به مهدی کروبی ضمن اعلام حمایت از وی در برابر فشارهای حامیان احمدی و ائمه جمعه درچند روز گذشته، به دلیل انتشار نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی مبنی بر آزار جنسی بازداشت شدگان اخیر، نسبت به آنچه «اهانت های صورت گرفته» به کروبی خواند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پارلمان نیوز، سایت رسمی فراکسیون خط امام مجلس، موسوی خطاب به کروبی با اشاره تلویحی به برخورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مواضع روزنامه کیهان، مبنی بر مجارات کروبی نوشت: «نامه شما در مورد رفتارهای زشتی كه در برخی بازداشتگاه‌ها با زندانیان صورت گرفته است ،رسانه غیرملی و روزنامه‌های كودتاچیان رادستپاچه كرده است. این همه دستپاچگی ... خبر از خبرهای وحشتناكی است كه ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم.» موسوی مواضع رسمی در قبال نامه کروبی را ؟« دورغگوئی» خواند و گفت که ودر توضیح خود در باره این نوع موضع گیری ها گفت: «دروغ چون چركی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد و به بهانه دفاع از "اصل نظام" غافلان را به حمایت از خود فرامی‌خواند و كسی نمی‌گوید كه "اصل نظام" مردمند.»

موسوی همچنین در خصوص برخورد با قربانیان حوادث اخیر در بازداشتگاه ها زندان ها نوشت: «از كسانی كه در زندان‌ها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند می‌خواهند كه چهار شاهد عادل با شرایط ویژه ارائه كنند. آیا آنان برای بازداشتن دست خود از گناه هم چهار شاهد می‌طلبند؟ اینهائی كه مرتكب جرم شده‌اند ایادی حكومت بوده‌اند. آیا حكومت علاقه ندارد بداند دستها او با مردم چه می‌كنند؟»

وی اطلاعیه ها و مصاحبه های مسئولین دولتی در خصوص دلجوئی و ترمیم خسارت آسیب دیدگان را نیز نوعی فریب ارزیابی کرد و نوشت: «به راستی این آسیب‌ها چگونه التیام خواهد یافت وقتی كه منكر اصل وقوعشان می‌شوند و با تهدید و ارعاب ستم‌دیدگان را به سكوت و انصراف از تظلم وادار می‌كنند؟ دلجوئی با پول و زور ممكن نیست، بلكه با رسیدگی سریع، صریح و دقیق به دادخواهی آنها و خانواده‌هایشان ممكن است.»

موسوی اقدام کروبی را «وظیفه ایمانی و انسانی یك روحانی انقلابی» خواند و اعلام کرد: «انتظار از روحانیت اسلام آن است كه در ابلاغ رسالت‌های الهی كه بر دوش او قرار دارد، از خدا بترسد و از زورگویان و دروغ ‌زنان و متجاوزان، از تهدیدها و تضئیق‌ها و از هیچ چیز دیگری جز خدا نترسد.»

وی برخورداری از«صراحت لحجه اسلامی» را «رسالت الهی سنگین‌تر» برای تبر ی اسلام از اتفاقاتی که رخ داده دانست و نوشت: «این رسالتی است كه انجام آن جز از روحانیت متعهد بر نمی‌آید، و اگر در انجام آن كوتاهی شود نخستین گروهی كه از بابت آن ملامت خواهند شد آنان خواهند بود.»

موسوی خطاب به کروبی اعلام اینکه «به سهم خویش از شجاعت و تعهد» وی تشكر می‌كند. وی در پایان نامه اش نوشت: «عجبا اگر كسانی به جای پرداختن به مسئولیت تاریخی [خود] به راحتی بر روی آنچه انجام گرفته است چشم بپوشند، به صورتی كه گوئی انجام آن اعمال ناشایست بخشی از وظایف نیروهای امنیتی بوده است، تنها گناه نابخشودنی و سزاوار واكنش، آگاه كردن مردم از این فجایع است.»

No comments:

Post a Comment