Friday, August 28, 2009

احمدی نژاد در نماز جمعه امروز، نهایت وقاحت و بیشرمی خود را بر ملا کرد

محمود احمدي‌نژاد طي سخناني پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران خواستار برخورد با كساني شد كه به گفته وي سران جريان و عوامل اصلي ماجراهاي بعد از انتخابات بودند و در همين زمينه گفت:مبادا عناصر اصلي از مصونيت و امنيت برخوردار باشد و عوامل دسته چندم كه فريب خورده‌اند مجازات شوند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس دولت دهم در سخنان خود به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: همه دنيا مي‌داند كه انتخابات در ايران يك امر اصيل است و برخلاف دموكراسي‌هاي رايج دنيا يك نمايش و طراحي از پيش تعيين شده نيست وحضور،‌ دخالت و نظارت مردم لازمه استقرار ارزش‌هاي الهي و اسلامي است.
وي ادامه داد: از نگاه مكتب ما ارزش‌هاي الهي با خواست عموم مردم مستقر مي‌شود و مردم نيز در سايه حاكميت ارزش‌هاي الهي و اسلام صاحب راي مي‌شوند.
**نقش مردم در سايه اسلام است كه اصالت مي‌يابد
وي با تاكيد بر اين‌كه جمهوري اسلامي يك حقيقت واحد است و نه جمهوريت و نه اسلاميت به تنهايي، اظهار داشت: نقش مردم در سايه اسلام است كه اصالت مي‌يابد و تحقق اسلام هم با حضور، اراده و همكاري مردم است. البته كساني مي‌خواهند جمهوريت و اسلاميت را از هم تفكيك كنند. كساني كه به دنبال مجزا كردن جمهوري اسلامي هستند و مي‌خواهند نقش مردم و اسلاميت انقلاب را بزنند.
احمدي‌نژاد افزود: در انتخابات اخير شاهد حضور 85 درصدي مردم بوديم و شخص منتخب آنها با راي 25 ميليوني پيروز شد. اين يك نقطه عطف براي پيشرفت كشورمان است. در هر انتخابات يك پرش به سكوي بالاتر اتفاق مي‌افتد، اما در يك دوره پرش بسيار بلندتر بود و نظام و انقلاب ما را 100 پله بالا برد.
رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه انتخابات رياست جمهوري دوره دهم بسياري از معاملات و پيش‌بيني‌هاي دشمنان را در هم كوبيد و نقشه‌هاي بدخواهان را نقش بر آب كرد، اظهار داشت: امروز دشمنان ما از دو موضوع عصباني هستند. يكي عصبانت از شكوه و عظمت ملت ايران كه الگوي جديد و زمام‌داري صالح را در مقابل چشم ملت‌هاي تشنه جهان و منتظر قرار داد و قدرت و ثروت و رسانه‌هاي دروغگو را شكسته و زير سئوال برد.
وي ادامه داد: ملت ما يك بار ديگر راه نوراني انقلاب را برگزيد و با راي 40 ميليوني خود پايبندي به انقلاب، امام راحل و رهبري را تثبيت كرد. به رغم اقدامات دشمن، ملت ايران راه و روش انقلاب و اهداف آن را برگزيد، دشمنان هر چه داشتند را به صحنه آوردند، پول، رسانه و كارشناسان خبره‌اي كه انقلاب‌هاي رنگي را در نقاط مختلف دنيا راه‌اندازي مي‌كردند و اميدشان اين بود كه به خيال خود كار را تمام كنند.
**پيام يكي از وزراي خارجه كشوردوست به احمدي‌نژاد
احمدي‌نژاد در ادامه گفت: يكي از وزراي خارجه كشور دوست، پيام فرستاد كه اخيرا با وزير خارجه استعمار پير صحبت كرده و گفته چرا در انتخابات ايران اين همه توطئه مي‌كنيد و او پاسخ داده كه اين بار درست و برنامه‌ريزي شده حركت مي‌كنيم ومي‌خواهيم كار نظام جمهوري اسلامي را تمام كنيم. او گفت شما ملت ايران و انقلاب و نظام مبتني بر ولايت را نمي‌شناسيد، اما وزير خارجه انگليس پاسخ داده ما اين بار همه چيز را حساب كرده‌ايم.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: اما به فضل الهي ايران چنان سيلي به استكبار زد كه بعد از گذشت دو ماه و چند روز هنوز گيج زده و راه خانه خود را گم كرده‌اند.
رئيس‌جمهور كشورمان با بيان اين‌كه دشمنان بعد از اين شكست، خواهان انتقام‌گيري از ملت ايران بوده‌اند، ادامه داد: آنها مي‌خواستند جلوي شكوه ملت ايران در چشم جهانيان را بگيرند و اجازه ندهند عزت ملت ايران تقويت شود و فرياد ملت ايران براي برپايي يگانه‌پرستي و عدالت به گوش جهانيان برساند. اما يك بار ديگر در برابر عظمت ملت و انقلاب اسلامي شكست خوردند.
**بگذاريد دشمنان عصباي باشند و از عصبانيت بميرند
رئيس دولت دهم با اشاره به حوادث پس از انتخابات آن را حوادثي تلخ دانست كه نتيجه‌اي شيرين داشته است و گفت: در حوادث اخير عده‌اي از مردم آسيب ديدند، اما دشمنان رسوا شدند. دشمن بداند ملت برآمده از آراي مردم تمام تلاش خود را براي پيگيري آرمان‌هاي انقلاب و رهبري به كار گرفته و از مواضع قاطع دولت عقب‌نشيني نخواهد كرد. ملت و دولت بر عهد خود در گسترش پاكي و عدالت ايستاده و سر سوزني از اين موضع پا عقب نخواهند گذاشت.
وي خطاب به دشمنان ايران ادامه داد: بدانيد پس از استقرار دولت دهم، با قدرت چند برابري در صحنه‌ها و جوامع‌ بين‌المللي حضور يافته و از حقوق ملت دفاع خواهيم كرد.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دشمنان در حوادث بعد از انتخابات حيثيت خود را از دست داده و نشان دادند كه هم‌چنان خوي تجاوز و استكبار را دارند، گفت: بعد از اين‌كه توطئه آنها رو شد، گفتند انتخابات ايران را قبول داشته و دولت برآمده از آراي مردم را مشروع مي‌دانيم اما پيام تبريك نمي‌دهيم. يعني چه؟ يعني اين‌كه اگر اراده ملت عليه خواست آنها بود، آنها عصباني مي‌شوند. پاسخ ما اين است كه عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سران كشورهاي غربي اين روزها همواره پيام مي‌دهند كه رفتار خود را اصلاح خواهند كرد، اظهار داشت: اميدواريم آنها نيت، رفتار، گفتار و خودشان را اصلاح كنند. ملت ايران اهل منطق، تعامل سازنده و گفت‌وگو است. اگر صداقت بياورند و جبران كنند، ممكن است ملت ايران با آنها با كرامت برخورد كند و الا رفتار ملت ايران با بدانديشان، متجاوزان و مستكبران رفتار سخت و پشيمان‌كننده خواهد بود.
**برخورد ناجوانمردانه با مردم در حوادث پس از انتخابات
رئيس دولت دهم در ادامه سخنان خود به حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و گفت: متاسفانه عده‌اي فريب طراحي دشمن را خورده و در سناريوي دشمن حضور يافته‌اند. متاسفانه عده‌اي از مردم در حوادث‌هاي اخير آسيب ديده و عده‌اي كشته شدند. اين ناجوانمردانه‌ترين نوع برخورد با ملت ايران و انتخابات پاك آن بود. معلوم بود و معلوم شد كه انتخابات سالم‌ترين و پاك‌ترين انتخابات‌ها بود و علي‌رغم ادعاي آنها هيچ سندي كه نتايج انتخابات را مخدوش كند، ارائه نشد. در طراحي‌هاي توطئه در كشورهاي ديگر از اين بازي متهم كردن دولت و نظام به دروغ و تقلب استفاده كرده‌اند؛ چرا كه اين امر يكي از ابزارهاي شناخته شده جنگ رواني براي توطئه‌گران است.
وي با تاكيد بر اين‌كه در انتخابات ايران امكان تقلب به اين وسعت وجود ندارد، خاطر نشان كرد: چند صد معلم، كسبه و معتمد انتخابات را برگزار مي‌كنند. هزاران نفر نيز بر روند آن نظارت كرده و خود مردم نيز در صحنه حضور دارند.
**افشاي سناريوهاي دشمن در حمله به كوي دانشگاه و بازداشتگاه‌ها
احمدي‌نژاد به حوادث كوي دانشگاه و بازداشتگاه‌ها اشاره كرد و گفت: حمله به كوي دانشگاه و برخي رفتارهاي نامناسب در بازداشتگاه‌ها كارهاي زشتي بود. مي‌خواهم اعلام كنم كارهايي كه در كوي دانشگاه‌ و بازداشتگاه‌ها انجام شد، از اجزاي سناريوي دشمن بود و به وسيله وابسته‌هاي براندازي انجام شد.
وي تصريح كرد: شواهد و دلايلي داريم كه نشان مي‌دهد ساحت نيروهاي انقلابي، نظامي، امنيتي، اطلاعاتي از اين اقدام شرم‌آور مبرا است. بسيجي‌ها، فداكارانه به خيابان‌ها آمده و براي جلوگيري از تعرض به حقوق افراد و شكستن شيشه‌هاي مغازه‌ها كتك خوردند و دم بر نياوردند. نفوذي‌هاي جريان برانداز در سناريوي دشمن فساد واقدام كردند.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دو درخواست از مقامات امنيتي و قضايي كشور دارد اظهار داشت: اولين درخواستم اين است كه با كساني كه در لباس دوست، دست به اقدام غيرانساني زدند، بدون گذشت و قاطعانه رفتار شود. چرا كه آنها دو خيانت كردند يكي آسيب زدن به مردم و ديگري موحش كردن چهره نظام اسلامي و نيروهاي انقلاب در انتظامي، نظامي و اطلاعاتي.
خواسته دوم وي در مورد دستگيرشدگان بود كه گفت: اصل برخورد جدي بايد با سران جريان و عوامل اصلي ماجرا باشد. كساني كه سازماندهي و تحريك كردند و خط دشمن را پياده كرده‌اند. بايد با آنها برخورد قاطع شود و البته با اين فريب‌خوردگان و عناصر دسته چهارم بايد با رافت اسلامي و رحمت اسلامي برخورد شود. مبادا عناصر اصلي از مصونيت و امنيت برخوردار باشد و عوامل دسته چندم كه فريب خورده‌اند مجازات شوند.
احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران از نمايندگان مجلس خواست تا به وزراي پيشنهادي او راي قاطع و بالا دهند تا به گفته وي دولت بتواند در برابر مستكبران بياستد.
وي با بيان اين‌كه دولت بانشاط در خدمت انقلاب خواهد بود، از مردم خواست بيش از گذشته با هم مهربان باشند و در همين زمينه خاطر نشان كرد: بايد با هم با انصاف برخورد كنيم، حقوق يكديگر را رعايت كنيم و نسبت به يكديگر رحم داشته باشيم تا رحم خداوند متعال بيش از گذشته شامل حال ما شود.
وي ادامه داد: دولت در راستاي خدمت‌رساني حقوق بازنشستگان را افزايش داده است و كسبه هم سعي كنند طوري رفتار نمايند كه به كسي فشار نيايد و همه براي ساختن كشور با همدلي و همياري كمك كنيم.
رئيس‌جمهور عدالت را وظيفه دوم دولت دانست و با بيان اين‌كه فلسفه حكومت اسلامي عدالت است، خاطر نشان كرد: اصل وجود حكومت در دولت براي برپايي عدالت است و در سايه عدالت است كه استعدادها شكوفا و امنيت ملي محقق مي‌شود.

بدون اجراي عدالت اشرار و زياده‌خواهان در جامعه زياد خواهند شد
وي ادامه داد: در سايه اجراي عدالت است كه اميد زنده مي‌شود و بدون اجراي عدالت اشرار و زياده‌خواهان در جامعه زياد خواهند شد.
احمدي‌نژاد اجراي عدالت را جزو مهم‌ترين ماموريت‌هاي دولت دانست و با بيان اين‌كه برخي در همين زمينه فشار مي‌آورند و تهمت مي‌زنند، اظهار داشت: ضامن پايداري نظام اسلامي اجراي عدالت در برابر زورمندان و زرمندان است. اگر قرار باشد اصحاب نفوذ از مجازات معاف شوند آن زمان حكومت پايدار نخواهد ماند و مطمئنا حكومت با بي‌عدالتي دوام نخواهد آورد و اين سنت الهي است.
وي ماموريت مهم دولت در كشور را اجراي عدالت دانست و تصريح كرد: هيچ‌كس نبايد در كشور گروه‌ خود را ممتاز بداند و براي خود حق بيجا قائل شود نبايد در نظام اسلامي حق كسي ضايع شود.
رئيس‌جمهور با انتقاد از تقسيم‌بندي مردم به شهروندان درجه يك و دو گفت: همه مردم در درجه اول هستند هيچ‌كس نبايد احساس كند شهروند درجه دوم است.
وي تاكيد كرد: به خدا ارزش دارد اگر براي اجراي حكم عدالت در برابر صاحبان قدرت جان خود را بر سر پيمان با خدا بدهيم.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: توهين‌ها، بي‌ادبي‌ها هرگز ما را از راه نوراني اجراي عدالت باز نخواهد داشت و دنيا بداند ما سينه خود را براي تيرهاي زهرآگين تهمت آماده كرده‌ايم و در اين دولت عدول از اجراي عدالت اتفاق نخواهد افتاد.
وي ادامه داد: نمي‌توانيم بپذيريم عده‌ قابل توجهي در فقر به سر مي‌برند ولي عده‌اي با استفاده از فرصت‌ها در آلاف و الوف به سر مي‌برند.

اگر طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شود فقيري در كشور باقي نخواهد ماند
رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه انتخابات تمام شده است و بايد دست به دست هم بدهيم و كشور را بسازيم، اظهار داشت: اگر طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شود فقيري در كشور باقي نخواهد ماند و اگر شيوه اخذ ماليات را درست كنيم ريشه همه نابسماني‌هاي اقتصادي برطرف مي‌شود.

خدا شاهد است كه من در انتخاب كابينه نظرات شخصي را مطلقا دخالت ندانم
احمدي‌نژاد بخش ديگري از سخنان خود به كابينه دهم اختصاص داد و با بيان اين‌كه انتخاب كابينه از سخت‌ترين كارهاي رئيس‌جمهور است اظهار داشت: حضور 21 ميليون نفر در دولت به آن معنا نيست كه آنها بهترين هستند و آنهايي كه بيرون مانده‌اند ضعيف هستند خدا شاهد است كه من در انتخاب كابينه نظرات شخصي را مطلقا دخالت ندانم و صلاح و خير كشور را مد نظر قرار دادم و به نظر من كابينه قوي، پاك و خدمتگذار را انتخاب كردم.

كارآمدي دولت را به رئيس‌جمهور بسپاريد

وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: كارآمدي دولت را به رئيس‌جمهور بسپاريد و من مي‌خواهم كابينه قوي باشد و اصل را بر اعتماد بگذاريد و انتظار دارم كه در برابر توطئه مستكبران كه مي‌خواهند دولت را ضعيف كنند انشاءالله با راي بالا و قاطع اجازه دهيد دولتي مقتندر بر سر كار بيايد تا در برابر مستكبران بايستد.
احمدي‌نژاد وزراي پيشنهادي خود به مجلس را افرادي انقلابي، ولايي، عاشق نظام و انقلاب اعلام كرد و با بيان اين‌كه همدلي خوبي بين مجلس و دولت است، گفت: در گوشه و كنار در حالي كه هنوز مركب انتخابات دهم خشك نشده است به انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم مي‌پردازند. در دوره‌هاي قبل و بعد از انتخابات كارهاي اجرايي كشور معطل مانده بود ولي در اين‌ دوره اين‌گونه نشد.
رئيس‌جمهور خطاب به كساني كه او آنها را مشوش‌كننده‌ فضاي سياسي كشور دانست گفت: بگذاريد كارهايمان را انجام بدهيم فرصت براي انتخابات زياد است و انشاءالله در معرض انتخابات مردم قرار مي‌گيريد و راي هم خواهيد آورد. فضاي كشور را در سمت و سوي بگو مگوهاي بي‌حاصل قرار ندهيد.
وي در پايان سخنان خود بار ديگر ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گراميداشت و به امام جمعه جديد تهران به خاطر آن‌كه مورد عنايت رهبري قرار گرفت، تبريك گفت.

No comments:

Post a Comment