Saturday, August 29, 2009

مهمانی‌های دولت مسئله‌ساز‌ شد



سیاست > دولت - وزرای پیشنهادی در ضیافت‌های افطاری، به نمایندگان اعلام می‌کنند که هر نوع نیاز در حوزه‌های انتخابیه شان را رفع خواهند کرد

نسرین وزیری: دستور هیأت رئیسه برای ممانعت از حضور بیش از دو نماینده پارلمانی از سوی هر وزارتخانه در راهروهای مجلس، مانع از ارتباط‌گیری گسترده دولتمردان با نمایندگان به منظور جلب رأی اعتماد آنها به وزرای پیشنهادی نشد. چرا که احمدی‌نژاد با ابتکار برگزاری مراسم افطاری شبانه اقدام به دعوت گروهی نمایندگان در قالب فراکسیونی و مجامع استانی کرد تا شخصاً با آنها ارتباط برقرار کند.

نه تنها او که وزرایش نیز دست به‌کار شده و آنقدر دعوت نامه‌های رنگارنگ به دفتر نمایندگان ارائه شد که نشانگر چند مهمانی در هر شب بود. مهمانی‌هایی که در دفاتر مختلف وزرای پیشنهادی و سالن‌های مختلف دولت گرفته تا رستوران‌ها و هتل‌های مجلل، برگزار می‌شود.

تعدد این مجالس هیأت رئیسه را بر آن داشت تا در پیامکی از نمایندگان بخواهد به منظور پرهیز از وهن مجلس در آنها شرکت نکنند.

متن کامل این پیامک که توسط یکی از نمایندگان در اختیار "خبر" قرار گرفت به این شرح بود: «به دلیل بازتابهای منفی رسانه‌ای به نمایندگان عزیز توصیه می‌شود از شرکت در مراسم و ضیافتهای افطاری مشترک با وزیران محترم پیشنهادی در محیط‌هایی بیرون از مجلس و ریاست جمهوری خودداری فرمایند. هیأت رئیسه مجلس»

به گفته این نماینده وزرای پیشنهادی در این ضیافت‌های افطاری، به نمایندگان اعلام می‌کنند که هر نوع نیاز در حوزه‌های انتخابیه شان را رفع خواهند کرد. پیشنهاد برای بهبود وضعیت بهیاری‌ها و مساجد محل از جمله این پیشنهادات بوده است.

بهروز جعفری نماینده سمیرم نیز با تأیید خبر ارسال این پیامک از سوی هیأت رئیسه، در تشریح این ضیافت‌های رنگارنگ، به چند مورد اشاره کرد. از جمله آنکه چهارشنبه شب یک مؤسسه اقتصادی با حضور چند وزیر از نمایندگان برای حضور در این مهمانی دعوت کرده بوده است و شب گذشته نیز مهمانی دیگری به میزبانی بانک ملی و با حضور رؤسای دیگر بانک‌ها برگزار شده است. به گفته وی برخی نمایندگان مجلس نیز با برگزاری مهمانی‌هایی از وزرا و نمایندگان دعوت می‌کنند تا بیشتر با یکدیگر آشنا شوند. کما اینکه مجمع نمایندگان اردبیل با حضور علی نیکزاد وزیر پیشنهادی مسکن چنین کرده است و ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی نیز مهمانی دیگری را با حضور بهبهانی، محرابیان، حسینی، نیکزاد، میرکاظمی و شیخ الاسلامی وزرای پیشنهادی راه، صنایع، اقتصاد، مسکن، نفت و کار را ترتیب داده بوده است.

این در حالی است که تعدادی از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی تحت نام برخی نمایندگان اقدام به برگزاری افطاری‌های رنگین در رستوران‌ها و هتل‌های مجلل تهران کرده و با دعوت از نمایندگان مجلس و وزرا، فرصت لازم برای لابی و دلالی رأی را فراهم می‌آورند. به گزارش آینده در یکی از این محافل که سه‌شنبه شب گذشته به دعوت رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس در رستوان مجلل هتلی در حوالی پارک ساعی برگزار شده است، 200 مهمان حضور داشته‌اند که در بین آنها چندین نفر از وزرای پیشنهادی و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشته‌اند.

در این مراسم افطاری برخی افراد به لابی بین نمایندگان و وزرا پرداخته‌اند تا با وعده‌های مختلف به نمایندگان، زمینه را برای گرفتن رأی نمایندگان آماده کنند. گفته می‌شود هزینه این سفره افطار را یکی از بانک‌های دولتی تقبل کرده است.

No comments:

Post a Comment