Saturday, August 15, 2009

رهبر: بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند

سایت نوروز متعلق به جبهه مشارکت خبر از طرح تخیلی برای بازداشت میرحسین موسوی و ده تن از سران اصلاح طلبان داده که از سوی احمدی‌نژاد مطرح و به علت مخالفت رهبری منتفی شده است. به نوشته این سایت، مقام ارشد نظام (رهبری) گفته که بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند.

این خبر در حالی فاش می‌شود که به نظر می‌رسد حتی کسانی که تلاش می‌کنند با مطرح کردن موضوع بازداشت میرحسین، قبح این موضوع را بشکنند، نگران‌اند که هر تلاشی برای عملی کردن چنین طرح خطرناکی، به بحرانی بزرگ و پایان‌نیافتنی در کشور بینجامد که کارکردی شبیه یادداشت احمد رشیدی مطلق در سال 1356 در روزنامه اطلاعات داشته باشد.

به نوشته سایت نوروز، طرحی به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد شد تا میرحسین موسوی و 10 نفر دیگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضای مجمع روحانیون نیز در میان آنها هستند، بازداشت شوند، اما به دلیل عواقب شدید برای کودتاچیان با اجرای آن مخالفت شد.

این طرح که با پشتیبانی محمود احمدی‌نژاد و به اصرار او تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود، میرحسین موسوی و 10 نفر دیگر را عاملان ادامه اعتراض ها دانسته و تاکید کرده است تا این 11 نفر بازداشت نشوند، اعتراض ها به پایان نخواهد رسید.

علاوه بر میرحسین موسوی، از مهدی کروبی، آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها، علی اکبر محتشمی‌پور، مرتضی الویری، محمدرضا خاتمی‌، یکی از فرزندان هاشمی و چند نفر دیگر در این فهرست دیده می‌شوند. سید محمد خاتمی در این فهرست دیده نمی‌شود و تهیه کنندگان طرح معتقد بودند که نام او به خاطر شهرت بین المللی عواقب وخیمی خواهد داشت.

به گزارش نوروز، این طرح وقتی در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود، با مخالفت تعدادی از اعضا مواجه می‌شود، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غیر قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو‌به‌رو خواهد کرد.

احمدی‌نژاد و تعدادی دیگر روی طرح اصرار می‌کنند، اما پس از اینکه طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می‌رسد، آنها نیز نظر منتقدان را تایید کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید می‌کنند که بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند.

No comments:

Post a Comment