Thursday, August 6, 2009

مهدی كروبی در ديدار با اعضای سازمان دانش آموختگان: تاكيد مي كنيم كه در انتخابات تقلب شده است


پنجشنبه، ۱۵ مرداد، ۱۳۸۸

مهدی کروبی باردیگر تقلب در دهمین انتخابات ریاست جمهوری را امری قطعی دانست و تاکید کرد تقلب تنها محدود به این انتخابات نبوده است اما در این انتخابات به گونه ای انجام شد که عملا در نتیجه انتخابات سرنوشت ساز بوده است.


کاندیدای معترض ریاست جمهوری در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت)از احزاب حامی کاندیداتوری خود، با بیان این مطلب به دادگاه فعالان سیاسی و پخش اعترافات تلویزیونی اشاره کرد و گفت: "برگزاری شتاب زده این دادگاه و و اعترافات پخش شده، حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری را وارد فصل جدید کرده است. آنچه در این دادگاه به عنوان کیفرخواست خوانده شد در واقع یک اعلامیه سیاسی بود و نه یک کیفرخواست حقوقی، به دادگاه کشاندن و اعتراف گرفتن از افرادی که دوران طولانی در این کشور سابقه حضور در مناصب دولتی از معاونت رییس جمهور تا وزارت داشته اند نشان می دهد که آقایان خود را برای برنامه های جدیدی آماده کرده اند".


کروبی با تحلیل برنامه جدید مورد نظر حاکمیت گفت: "می خواهند این موضوع را بگویند که اساسا تقلبی در کار نبوده است بنابراین اصل حرکت های انجام شده زیر سوال است و عنوان تقلب برای صحنه سازی جهت آشوب بوده است. در حالی که ما از حرف خود بازنگشته ایم به صراحت می گوییم که در این انتخابات به صورت گسترده تقلب شده است و در انتخابات قبلی نیز تقلب وجود داشته است اما در این انتخابات این تقلب گسترده نتیجه انتخابات را تغییر داده است".


کروبی در ادامه گفت: "ما از ابتدای حرکت بر امام و راه ایشان، قانون اساسی و جمهوری اسلامی تاکید داشته ایم و در برابر این هجمه ها که ممکن است به سخت گیری ها و برخوردهای شدیدتر منجرشود از حرفمان که همانا تاکید بر جمهوریت و اسلامیت نظام، و تاکید بر آنچه امام در سال 57 به عنوان جمهوری اسلامی مطرح کردند و مردم نیز در خیابانها و شعارهای خود بر تحقق آن تاکید داشتند کوتاه نمی آییم. اصل برای ما قانون اساسی و عمل به آن است البته همانطور که قبلا نیز گفته شده قانون اساسی قرآن نیست که قابل تغییر نباشد بلکه می توان آن را اصلاح نیز کرد".


کروبی با انتقاد از اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان و شیخ محمد یزدی گفت: "حرف ما این است که جمهوری اسلامی که در سال 57 به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام بر اساس رای مردم شکل گرفت آن جمهوری اسلامی نیست که اقای جنتی و اقای یزدی می گویند و بر اساس همین اصول جمهوریت و اسلامیت بر حرف خود پای می فشاریم".


کروبی همچنین با اشاره به حوادث ناگوار پس از انتخابات گفت: "افرادی که در حوادث پس از انتخابات کشته شده‌اند، مرگشان یک مرگ شخصی نبوده است. ما از همه مردم خواستیم که در انتخابات شرکت کنند و پس از آنکه آن حوادث اتفاق افتاد مردم به خیابان آمدند تا ببینند تکلیف رای آنها چه شد؟ کسانی که کشته شدند برای پیگیری رای خود اعتراض داشتند و ما نمی توانیم از کنار حق پایمال شده آنان بگذریم چرا که ما از آنها خواستیم که در انتخابات شرکت کنند تا سرنوشت امورشان به دست خودشان باشد".


مهدی کروبی همچنین توصیه کرد: "در شعارها و بیانیه‌ها ما باید برجمهوری اسلامی مطابق آنچه در روزهای اول انقلاب از سوی امام و مردم مطرح بوده است، تاکید کنیم" .


در ابتدای این دیدار، حسن اسدی زیدآبادی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران طی سخنانی به تشریح روند مواضع این سازمان پیش و پس از انتخابات پرداخت و گفت: "شرایط امنیتی و بسته‌ای که در کشور پس از 22 خرداد حاکم شد و روند تحولات را به سمت و سوی دیگری کشاند مانع از آن شد که دیدار اعضای سازمان دانش آموختگان ایران با کاندیدای مورد حمایتشان به منظور بررسی عملکرد انتخاباتی زودتر از این برگزار شود".


عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت خطاب به مهدی کروبی ادامه داد: "اکنون بیش از 40 روز از انتخابات می‌گذرد و می‌خواهم جلسه ای را یادآوری کنم که بیشتر از 40روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری با شما به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری داشتیم و در آن احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی در کنار ما و شما بودند و چندی پس از آن موضع سازمان مبنی بر حمایت از کاندیداتوری جنابعالی اعلام شد، در آن جلسه دکتر زیدآبادی دبیرکل سازمان یکی از مسایل نگران کننده را بحث صیانت از آراء رای دهندگان دانست و پرسش‌هایی را خطاب به شما مطرح کرد، اما اینک شاهدیم که زیدآبادی و مومنی در سلول‌های انفرادی هستند و تعداد دیگری از اعضای سازمان نیز طی این مدت بازداشت، تهدید یا احضار شده‌اند و ما امروز باید در مورد حفظ و صیانت از جان آنها و سایر رای دهندگان از شما کمک بخواهیم".


اسدی زیدآبادی مواضع و عملکرد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری را ارزشمند و ماندگار توصیف کرد و افزود: "گرچه تلخکامی‌های پس از انتخابات مانع از پرداختن به نحوه عملکرد تبلیغاتی آقای کروبی شده است اما به جرات می‌توان گفت نوع تبلیغات، برنامه‌های مکتوب و مواضع و پیمان‌های منتشر شده از سوی ایشان در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یک مجموعه نسبتا کامل از مشکلات و مطالبات جامعه مدنی و به طور کلی اقشار مختلف مردم را گردآورد و البته راه حل‌های بسیار خوبی را نیز برای رفع آنان پیشنهاد داد که قطعا آن فعالیت‌ها و مواضع به عنوان یک مجموعه ارزشمند و قابل توجه در تاریخ فعالیت‌های سیاسی به یادگار خواهد ماند".


عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت همچنین بار دیگر اعتراض تشکل متبوع خود را نسبت به اعمال خشونت‌های بی سابقه از سوی حاکمیت نسبت به معترضان به نتیجه انتخابات بیان کرده و بر موضع این سازمان مبنی بر عدم مشروعیت دولت برآمده از انتخابات کودتاگونه وتشکیل جبهه‌ای ملی و فراگیر از معترضان به وضع موجود با رهبری چهره‌های شاخص اصلاح طلب و تحول‌خواه تاکید کرد.

No comments:

Post a Comment