Thursday, August 13, 2009

تهدید و تشدید فشار امنیتی بر خانوادهی کیانوش آسا



طی روزهای اخیر خانوادهی کیانوش آسا برای عمل به آنچه پرهیز از اغتشاش نامیده شده از سوی مٱموران امنیتی تحت فشار قرار دارند. کیانوش آسا متولد کرمانشاه، دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید و روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانوادهاش شناسایی شد. پیکر وی در اثر اصابت گلوله توسط افراد لباس شخصی جان باخته، در تاریخ ۷ تیر در قطعه 58 پلاک 12 باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

پنجشنبه گذشته، 15 مرداد ماه جاری و در جریان مراسم بزرگذاشت چهلمین روز درگذشت وی نیروی انتظامی به ضرب و شتم شرکتکنندگان در مراسم و استفاده از اسپری فلفل برداخت و دستکم ده نفر را بازداشت نمود.

کامران آسا، برادر کیانوش آسا ضمن اشاره به تشدید فشارهای امنیتی از حضور خانوادهی خود در دفتر پلیس امنیت در سه روز اخیر خبر میدهد. آقای آسا صبح امروز به دادگاه انقلاب کرمانشاه احضار شده و جهت اخذ تعهد با تهدیداتی مواجه شده است. امروز، چهارشنبه اخباری مبنی بر احتمال بازداشت وی در شامگاه دوشنبه منتشر شد، این امر تا زمان تنظیم این اطلاعیه صحت ندارد.
کميته گزارشگران حقوق بشر
به گفته منابع آگاه بازداشتشدگان مراسم چهلم جهت انجام اعتراف علیه خانوادهی وی تحت فشار قرار گرفتهاند. این گزارش میافزاید: در برگههای بازجویی با نام بردن از این خانواده به عنوان عامل اغتشاش اتهام ترغیب سایرین برای سر دادن شعارهای ضد نظام به آنان وارد شده است.

No comments:

Post a Comment