Saturday, August 8, 2009

حضور هاشمی در نمازجمعه این هفته قطعی شد

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش خبر داد که نماز جمعه این هفته در روز 23 مرداد به امامت رئیس مجلس خبرگان اقامه خواهد شد.

«موج سبز آزادی» پیش از این در نهمین موج آفرینی سبز، از فعالان جنبش سبز و عموم مردم دعوت کرده بود با حضور دوباره در نماز جمعه 23 مرداد، بار دیگر حماسه 26 تیر ماه را تکرار کنند.


اکنون با قطعی شدن حضور هاشمی در نماز جمعه این هفته، بار دیگر بر موج آفرینی نهم تاکید می‌کنیم و از همه سبزها می‌خواهیم بار دیگر مهیای نمازجمعه سبز شوند.


توضیحات بیشتر درباره موج آفرینی سبز نهم، تکرار نمازجمعه سبز:

جنبش سبز تا بدین‌جا پایبندی خود را به شئون و موازین اخلاقی و دینی به خوبی نشان داده و اثبات کرده است که عدالت و حق‌طلبی، آرمانی دینی و اخلاقی است و نمی‌توان کسانی را با تمسک به دین و اخلاق، که آرمان پیامبران و امامان نیز بوده است، به خاک و خون کشید. یکی از مظاهر این تعهد، شرکت میلیونی سبزها در نمازجمعه‌ سه هفته پیش به امامت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی بود.

اهمیت آن اتفاق، نه فقط حضور میلیونی سبزها، که شکستن انحصار سی ساله نهاد نماز جمعه و گرفتن آن از دست مشتی انحصارطلب و متحجر بود. اما آن بار اول و آخر نبود که سبزها چنان حماسه‌ای در نماز جمعه که از پراهمیت‌ترین مناسک دینی در اسلام به حساب می‌آید، آفریدند. آن اتفاق باز هم قابلیت تکرار دارد. هفته دیگر دوباره نوبت آقای هاشمی است که خطیب نمازجمعه باشد، اگر که بیاید. آمدن دیگر بزرگان مخالف کودتا نیز منوط و مشروط به تکرار حماسه سبز پیشین است. اگر ما سبزها برویم، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی نیز با مردم هم‌قدم خواهند بود. ما باید با حضورمان صف‌آرایی میان اسلام سبز عدالت و صداقت را با اسلام سیاه خشونت و تحجر آشکار کنیم. این امر تنها با حضور سبزها در صفوف نمازجمعه ممکن خواهد شد. پس سجاده‌ها، چادرنمازها و تسبیح‌های سبزتان را برای یک نمازجمعه سبز دیگر آماده کنید و گوش به زنگ باشید! اگر بگذارند و مانع‌تراشی نکنند، 23 مرداد نمازجمعه تهران را بار دیگر سراسر سبز خواهیم کرد.

No comments:

Post a Comment